ساعت:

پیام مدیریتی مولا:

حضرت علی (ع) : اي مردم همانا سزاوارترين مردم به اين امر (خلافت و زمامداري) كسي است كه تواناترين آنها بر اجراي امور و داناترين به فرمان خداوند در فهم مسائل باشد.
اندیشه های سیاسی در مدیریت اسلامی رویکردی تطبیقی و اسلامی

 “آن‌چه در این كتاب عرضه می‌شود نگاهی است بر مبانی نظری ماكیاولیسم، مبانی نظری مدیریت اسلامی، هدف و وسیله در ماكیاولیسم و مقایسه‌ی آن با اسلام، سابقه‌ی تفكر ماكیاولیستی در ممالك اسلامی، حكومت و سیاست از دیدگاه اسلام، و اصلاحات در شیوه‌ی حكومت و مدیریت در غرب و نظام اسلامی. در پایان نگارنده ضمن مقایسه‌ی نظام اسلامی با دیدگاه ماكیاولیستی، بنیان مدیریت اسلامی را بر هدایت و آگاهی‌بخشی، رشد انگیزه‌های عقلانی و معرفتی، معنوی و اخلاقی با كمك ابزار مادی و رفاهی می‌داند و اسلام را مكتبی جامع كه به تمام ویژگی‌های انسانی توجه می‌كند، معرفی می‌نماید به گونه‌ای كه این نظام بدون تعصب فردی، گروهی، قومی، قبیله‌ای، نژادی و جغرافیایی عمل می‌كند و به قیام فردی و جمعی برای خشنودی خدا تاكید دارد. در مقابل به قدرت‌هایی اشاره می‌كند كه از نظر مدیریت و جهت‌گیری‌های سیاسی با آرمان‌های ماكیاولیستی پیوند و هم‌فكری دارند و از بهره‌گیری این قدرت‌ها از ابزار مشروع یا نامشروع در رسیدن به اهداف خود یاد می‌كند و این نكته را منشا اصلی تفاوت آرمان‌های ماكیاولیستی با دیدگاه‌های مدیریتی اسلام می‌داند.”

پدیدآورندگان : نویسنده: مهدی ابراهیمی‌نژاد , نویسنده: غلامرضا ابراهیمی‌نژاد
موضوع : ایران – هزینه‌های دولتی , اسلام و سیاست , بودجه‌ریزی – آزمونها و تمرینها , علوم سیاسی – مطالعات تطبیقی , ماكیاولی، نیكولو، 1527 – 1469 – علوم سیاسی
ناشر : پلك
محل نشر : تهران
قطع : وزیری
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : فارسی
قیمت : 48000
نوع جلد : شومیز
قطع : وزیری
تیراژ : 2000
تعداد صفحات : 456
تاریخ نشر : 1385/11/3
رده دیویی : 029074832
شابک : 964-8624-81-X
“آن‌چه در این كتاب عرضه می‌شود نگاهی است بر مبانی نظری ماكیاولیسم، مبانی نظری مدیریت اسلامی، هدف و وسیله در ماكیاولیسم و مقایسه‌ی آن با اسلام، سابقه‌ی تفكر ماكیاولیستی در ممالك اسلامی، حكومت و سیاست از دیدگاه اسلام، و اصلاحات در شیوه‌ی حكومت و مدیریت در غرب و نظام اسلامی. در پایان نگارنده ضمن مقایسه‌ی نظام اسلامی با دیدگاه ماكیاولیستی، بنیان مدیریت اسلامی را بر هدایت و آگاهی‌بخشی، رشد انگیزه‌های عقلانی و معرفتی، معنوی و اخلاقی با كمك ابزار مادی و رفاهی می‌داند و اسلام را مكتبی جامع كه به تمام ویژگی‌های انسانی توجه می‌كند، معرفی می‌نماید به گونه‌ای كه این نظام بدون تعصب فردی، گروهی، قومی، قبیله‌ای، نژادی و جغرافیایی عمل می‌كند و به قیام فردی و جمعی برای خشنودی خدا تاكید دارد. در مقابل به قدرت‌هایی اشاره می‌كند كه از نظر مدیریت و جهت‌گیری‌های سیاسی با آرمان‌های ماكیاولیستی پیوند و هم‌فكری دارند و از بهره‌گیری این قدرت‌ها از ابزار مشروع یا نامشروع در رسیدن به اهداف خود یاد می‌كند و این نكته را منشا اصلی تفاوت آرمان‌های ماكیاولیستی با دیدگاه‌های مدیریتی اسلام می‌داند.”